نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2071
-
الف
+

آغاز یازدهمین دور مسابقات بین‌المللی اسکی در بامیان+تصاویر

یازدهمین دور مسابقات اسکی در «بامیان» آغاز شد.

به گزارش آی فیلم 2، یازدهمین دور مسابقات بین المللی اسکی با حضور ده‌ها ورزشکار داخلی و خارجی روز پنجشنبه ۱۴ حوت (اسفند) در ولایت «بامیان» آغاز شد.

طبق اعلامیه دفتر والی بامیان، در روز نخست این مسابقات، رقابت اسکی سواری میان «بانوان» با اشتراک ۱۳ ورزشکار و مسابقه اسکی چوبی با حضور ۶۰ تن از اسکی بازان محلی در روستای «چپقولک خشکک» ولایت برگزاری شده است. 

بر اساس معلومات سخنگوی والی بامیان، در مسابقات اسکی دختران، «نذیره» مقام نخست را گرفت و «فریبا» و «ناجیه» به ترتیب در مقام دوم و سوم قرار گرفتند. این هفتمین سالی است که مسابقات اسکی ویژه دختران در بامیان برگزار می‌شود.

دفتر والی بامیان می‌گوید، باتوجه به بحران شیوع ویروس «کرونا» و قرنطینه در سطح جهان، اسکی کلب بامیان تلاش کرده است، یازدهمین دور مسابقات اسکی را به منظور رشد صنعت توریزم و تقویت فرهنگ ورزش اسکی با حضور ده‌ها ورزشکار محلی، ملی و بین المللی راه اندازی کند.

مسابقات اسکی پسران نیز امروز جمعه (۱۵ حوت)، برگزار شد که در دو بخش -حرفه‌ای و آماتور- بیش از ۷۰ ورزش‌کار داخلی و خارجی شرکت کرده بودند.

«بامیان» یکی از ولایات مرکزی و از مهمترین مناطق گردشگری تاریخی و طبیعی افغانستان به شمار می رود که طی سال های گذشته رشد قابل توجهی در زمینه توسعه گردشگری داشته است به طوری که تنها در سال روان توانسته است بیش از 250 هزار گردشگر را جذب کند.

اسکی اسکی در بامیان

بیشتر بخوانید :

دومین جشنواره زمستانی گردشگری در ولایت بامیان افغانستان گشایش یافت

نخستین جشنواره‌ی گردشگری در ولایت بامیان برگزار شد

م ا

 

نظر شما
ارسال نظر